Как новите поколения възприемат чая: Какво пият?

Добре дошли в нашата блог статия за новото поколение любители на чай. Ще разглеждаме какви видове и вкусове чай привличат по-младите потребители.
В Китай поколението Z има по-голям избор от всяко друго поколение. Израснали в относително богатство в сравнение с предишните поколения, обектите на Starbucks се множат в Китай като зайци. Интересно е, че въпреки че китайската младеж е открила кафето, нацията не е преживяла спад в консумацията на чай.

Според Coffee Intelligence, докато Китай претърпява „революция в кафето“, което е съвсем ново, „те също така са начело на нови и иновативни начини за приготвяне на чай, много от които се отклоняват от вековни традиции. Това включва продукти, които оттогава са получили световно признание, като например bubble tea."

"Все по-трудно е да се накарат младите хора да пият пакетче черен чай“, каза маркетинг директор в голяма международна компания за чай - „Те харесват разнообразието.“

 „Оценките показват, че представителите на поколение Z представляват 71% от „новите“ преживявания с пиене на чай, които включват bubble tea и плодов чай. Плодовият чай е начело в проучвания за любимия вид чай на китайските потребители. Мача чая също е станал невероятно модерен."

Сара Кристин Леонард, президент на Японския клуб за чай, е съгласна, че сладките напитки като мача лате или boba са в различна категория: „Обичам тези напитки, но те са в различно съзнание от традиционния чай.“

Студеният чай е най-актуалното нещо в чаената индустрия Emeric Harney един от собствениците на Harney & Sons Fine Teas, определено има увеличение на консумацията на мача. Това ми прави най-силно впечатление!“, казва той. „Често сладките нотки и широката гама от вкусове дават на младите хора незабавна способност да оценят какво се случва в чашата им и покача консумацията на чая – и след като веднъж са се превърнали в навик, е въпрос на изграждане на повече разнообразие в тази рутина, ако искат да продължат да развиват вкуса си.“

 

Според Ади Бейкър, координатор по комуникациите на Канадската асоциация за чай и билки, най-често консумираните чаени напитки от поколение Z (за период от 6 месеца) в Канада включват: горещ черен чай (включително ароматизиран); горещ билков чай (включително ароматизиран); горещ зелен чай (включително ароматизиран); готов за пиене студен чай; bubble tea; и домашен студен чай.

Повечето млади хора вече консумират голямо количество студен чай, като големите компании за напитки навлизат в това пространство с опции за „готов за пиене“ (RTD) студен чай. Компаниите обаче активно намаляват съдържанието на захар в отговор на променящите се вкусове.

Списанието Tea & Coffee Trade Journal заявява, че „тъй като все повече потребители дават приоритет на здравето и благополучието, за да привлекат и задържат потребителите на готов за пиене чай, марките трябва да продължат да пускат нискозахарни и функционални опции, заедно с нови вкусови профили и нови съставки, като същевременно подчертават естествените ползи за здравето от чая.“

Експериментът на Coca-Cola с Honest Tea в САЩ беше едно такова начинание; След като продуктът беше спрян от производство на този пазар, компанията се обедини с Luxmi Estates в Индия, за да съживи марката, използвайки чай от цели листа, отглеждан на голяма надморска височина от Makaibari Estate. Coca-Cola продължи с неподсладена версия на марката сладък чай Gold Peak. PepsiCo също е в този сегмент, след като пусна на пазара Pure Leaf Iced Tea, който е неподсладен черен чай. Наскоро Luxmi разработи и микс на основата на чай, наречен Zero Proof, който е неподсладен и съдържа само органични и натурални билки за овкусяване, различни от чай. Първоначално той ще бъде пуснат в продажба в магазините Makaibari в Индия, но Luxmi Estates има глобална перспектива за продуктовата линия.

Luxmi Tea Estates India преоткрива студената чайна напитка
Етикети като „органичен“ и „справедлива търговия“ са много важни за младите потребители, както е установено в Доклада за устойчивост на Kerry Proprietary Research от 2023 г., който заключава, че повече от трима от четирима души на възраст 18-25 години са съгласни, че щетите върху околната среда са постоянни, в сравнение с около половината от потребителите като цяло, което отразява склонността им да доставят устойчиво произведени храни.

Като търговец на чай, Литъл също наблюдава много от същото. „Продължаваме да виждаме клиентите да се насочват към по-устойчиви опции, както в чувство за глобална отговорност, така и за лично благополучие“, казва Литъл. „Младите хора са наясно с това.“

Безплатна доставка за поръчки над 99лв.
Безплатно взимане от магазина
Сигурно плащане онлайн